petak, 27. prosinca 2013.

Božićni panj ili BÛche de Noël


Božićni panj ili u ovom slučaju postbožićni/ novogodišnji :), za završetak godine u pravom stilu. Buche de Noël je torta u obliku panja sa granom, koji dočarava panjeve nekoć spaljene u europskim ognjištima tijekom Božića. Izrađena je od slojevitog ili rolanog biskvita napunjenog mousse-om ili buttercream-om, i često je ukrašena figuricama od marcipana ili meringue-a u obliku gljiva, šumskih stvorenja, ili lišća.



E sad opet, ja ne bih bila ja, da radim sve po pravilima, tako da moj panj nije tipični, bar po izgledu, jer nema dodatne grane, i nije ukrašen nikakvim figuricama. Volim tradiciju, ali joj ne volim robovati, volim dati onaj osobni "touch", koji dočarava mene. :)

Recept:
Biskvit:                         
  • 6 jaja
  • 200 g tamne čokolade
  • 150 g šećera
  • par kapi ekstrakta vanilije
  • 2 žličice kakaa
Krema:
  • 300 ml vrhnja za šlag
  • 200 g šumskog voća

Buttercream:                                                   
  • 190 g maslaca
  • 100 g šećera u prahu
  • 100 g tamne čokolade

Postupak:
  • Čokoladu otopiti na pari
  • Odvojiti žumanjke od bjelanjaka
  • U žumanjke stavimo šećer i dobro izmiksamo, te dodamo ekstrakt vanilije
  • U smjesu dodamo otopljenu čokoladu i kakao, te sve još jednom dobro izmiksamo
  • U drugoj zdjeli istučemo bjelanjke u čvrsti snijeg
  • U par puta lagano špatulom dodajemo snijeg u smjesu s čokoladom dok ne dobijemo glatku podatnu smjesu
  • Na lim stavimo pek papir koji smo premazali maslacem i pobrašnili, te izlijemo smjesu
  • Pečemo na 180 C cca 15tak min
  • Ostavimo kratko da se ohladi, te ga prebacimo na drugi hladniji lim i maknemo pek papir
  • Površinu namažemo kremom, posipamo šumskim voćem, te zarolamo
  • Obložimo panj buttercreamom


Ukrasimo prema želji, ja sam napravila zvjezdice od boje u prahu.






2 komentara:

  1. da mi je prije taj recept, ja sam imala neki drugi ali nije bio baš nešto fin!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. još stignete! ;) ne mora biti božićni, neka bude novogodišnji :)

      Izbriši