utorak, 28. siječnja 2014.

Koh od riže

 

Evo ga! Koh od riže... ili Reis Koh... vjerujem da većina nije ni čula za ovo, a kamoli ga isprobala. Ja spadam u taj veći postotak.
Ovo mi je prvi puta, pardon, drugi puta da ga radim, obzirom da je prvi pokušaj od prije par dana bio totalni promašaj. :) Al nisam se tolko uzrujavala, jer sam ušla u ovu avanturu bez ikakvog prethodnog znanja. Nisam znala ni kako treba to izgledat, ni kakve konzistencije niti okusa treba biti. Glavni gastrosuci u ovom slučaju su bili moja mama i baka, s tim da ni one nisu nikad to radile, al jele jesu, obzirom da im je moja prabaka često to radila. I da je to tolko fino, da vam pamet stane (definitivno su bile u pravu :) ), i da je super jednostavno za napravit (wroooong!). U zadnje vrijeme su me počele gnjaviti da bi mogla ja to isprobat, pa reko zašto ne? :) Ionako volim isprobavat "nove", davno zaboravljene stvari.
Recept je origigi prabakin, pisan njenom rukom, a dala mi ga je baka, koja ga godinama čuva ko oko u glavi, skupa s još raznim divnim receptima. Naravno da sam dobila uputstvo da ga vratim čim napravim kolač. :)

E sad, što se tiče pripreme, čini se jako jednostavno, ali naravno sve kakti "jednostavne" stvari, nakraju ispadnu najkompliciranije na svijetu. Uvijek sam imala problema sa jednostavnim. :) Što je kompliciranije, to je meni jednostavnije. :)

Zapravo recept i postupak su uistinu jednostavni, nema puno mudrosti, samo se treba paziti da riža bude skroz mekana (skoro prekuhana), kod kuhanja stalno rižu miješati da vam se ne zalijepi za lonac (poslije to ni sam Bog nemre oprat). Govorim iz osobnog iskustva :). Te, biti pažljiv kod umiješavanja snijega od bjelanjaka u smjesu. Stvarno treba polako, a opet što kraće miješati, kako bi nakraju koh iz pećnice izašao podatan i pjenasti. 

Ja sam imala problema kod umiješavanja snijega, jer mi se nikako nije dalo sjediniti u jednoličnu smjesu, nego su ostajali oblačići, pa sam prvi puta to išla stiskati da ih razbijem, što je bila velika greška, jer mi je onda riža postala preteška, te se kod pečenja zbila na dno, a iznad nje mi je ostala tekuća smjesa. 
Drugi put sam ostavila "oblačiće", i ispalo je savršeno. :) Tako da, ako vam se to dogodi, ostavite. Treba biti tako. :)

Recept:
  • 14 dag bijele riže (šalica od jogurta)  
  • cca 1l mlijeka 
  • 14 dag šećera
  • 14 dag maslaca
  • 4 jaja
  • malo muškata
  • korica 1/2 limuna ili naranđe
  • ekstrakt vanilije

Postupak:
  • Skuhati rižu na mlijeku, te ostaviti sastrane da se ohladi
  • Žumanjke, šećer, omekšali maslac, koricu limuna, muškat i ekstrakt vanilije dobro izmiksati
  • Rižu umiješati u izmiksanu smjesu 
  • U drugoj zdjeli od bjelanjaka napraviti čvrsti snijeg
  • Lagano ga umiješati u smjesu s rižom
  • Kalup namastiti i pobrašniti, uliti smjesu, te peći na 180 C cca 30 min
  • Ostaviti da se ohladi, te izvaditi iz kalupa











U originalu ovaj koh ide bez ičega, stvarno je jako ukusan ovako ogoljen, ili posipan šećerom u prahu ili kakaom, ili prerezan na pola, te namazan pekmezom, ali ja sam se odlučila za nešto suvremeniju verziju, Coulis od višanja.

Slobodno možete udvostručit mjere, da vam ispadne viša torta. Ja sam radila u kalupu 26 cm, ali drugi puta ću raditi u manjem sa uduplanim mjerama. 

Recept:              

Coulis od višanja  
  • 300 g višanja
  • 30 g šećera
  • 1 žlica glukoze
  • 1 žlica rakije od višanja

Postupak:
  • Višnje, šećer, glukozu i rakiju kuhati do vrenja, maknuti sa vatre da se ohladi
  • Štapnim mikserom dobro usitniti, te propasirati kroz sito

Nakraju ove avanture, mogu reći da mi je jako drago da sam isprobala ovaj namirinicama tako jednostavan desert, jer stvarno je ukusan i fin, i sad kad pogledam unatrag, ipak jednostavan i brz. ;)

Nadam se da ćete ga isprobati i javiti kakav vam je! :)

Uživajte prožimajući divne okuse! 

Tihana

Broj komentara: 5:

  1. A Rizu moramo ocijediti ili nastavimo ovako sa mlijekom?
    Hvala unaprijed!jedini slatkis sto mi pravimo u mojoj zemlji je nesto kao sutljas ali meni nije bas drago. Zanimljivo je ovo!

    OdgovoriIzbriši
  2. A kakva je ta "bijela riza" mislis na ovo cime pravimo supu? Hvalaaaa

    OdgovoriIzbriši
  3. Ne treba cijediti rizu, ostavimo ovako kuhanu..
    Bijela riza, obicna.. ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala ti na odgovor ali jos uvek ne razumem.. Kod nas ima bar 4 bijelih riza na policama samoposluge tako da ne znam koji odgovara za ovaj recept.,a sto se ocijediti rizu tice opjet se zavisi koliko vodu si kotistilq za kuhanje, mislim ostane riza u vodi u serpi pa ovako sve nastavis mesati ili ne treba da ostane voda u serpi sa rizom??

    OdgovoriIzbriši
  5. ... još jedna pizda od krave :-)))

    OdgovoriIzbriši