nedjelja, 19. siječnja 2014.

Mak kocke s limunom


Nije mi ni na kraj pameti bilo da ću raditi kolač od maka, dok ga nisam opazila u jednoj zagrebačkoj pekari na Trešnjevačkom placu. Bio je to kolač koji je moja mama radila jako često dok sam bila mala. Dobitna kombinacija maka i limuna. Naravno, kupila sam ga, ali nije mi dugo trebalo da kupim i mljeveni mak, jer naravno odmah sam dobila ideju što ću raditi kad dođem domof. Mogu samo reći, od cijelog pleha, skoro ga više nema. :)


Recept:
Tijesto:
  • 100 g maslaca    
  • 200 g šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 3 jaja
  • 1 žličica cimeta
  • sok od 1/2 limuna
  • 200 g mljevenog maka
  • 200 g oštrog brašna
  • 1 prašak za pecivo
  • 1/8 l mlijeka

Nadjev:
  • 4-5 žlica marmelade od ribizla (bilo koja malo kiselija marmelada)

Glazura:
  • 200 g šećera u prahu
  • 2-3 žlice limunovog soka
  • malo vrele vode

Postupak:
Tijesto:
  • Maslac miješamo dok se ne zapjeni, postepeno dodajući šećer, vanilin šećer, jaja, cimet, limunov sok i mak
  • Brašno prosijano sa praškom za pecivo dodajemo naizmjence s mlijekom (stavimo samo tolko mlijeka da dobijemo smjesu koja se teško odvaja od žlice
  • Na pleh stavimo bak papir, te rasporedimo smjesu
  • Pečemo na 200-220 C cca 25-30 min
  • Kolač izvadimo, izrežemo na pola, svaku polovicu malo natopimo mlijekom, ili kombinacijom šećera i vode, donju polovicu premažemo marmeladom, stavimo gornju, te prelijemo glazurom

Glazura:
  • Šećer u prahu miješamo sa sokom od limuna i s toliko vode da dobijemo glatku gustu smjesu

Broj komentara: 6: