četvrtak, 16. listopada 2014.

Pita od sira i oraha...


Pita od sira i oraha. Jel može tradicionalnije? :) mislim da ne... :)

U zadnje vrijeme stalno radim neke moderne inačice, tako da sam se zaželjela nečeg ovako domaćeg, starinskog.
Vjerujem da je većina vas isprobala ovaj kolač, a ako niste, onda je krajnje vrijeme da učinite to!
Recept je prabakin, iz njezine stare, ali originalne "Nove zagrebačke kuharice" iz davne 1900.te godine. :)

Recept:
Tijesto:
  • 20 dag oštrog brašna      
  • 15 dag pšeničnog integralnog brašna
  • 15 dag šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 2 žumanjka
  • 15 dag maslaca
  • 1 prašak za pecivo
  • korica 1 limuna
  • 5 žlica mlijeka

Nadjev od sira:
  • 1/2 kg svježeg sira          
  • 4 bjelanjka
  • 15 dag šećera   
  • sok 1/2 limuna

Nadjev od oraha:
  • 150 g mljevenih oraha
  • 80 g šećera
  • 2 žlice ruma

Postupak:
  • Od svih sastojaka umijesiti tijesto
  • Zamotati ga u prozirnu foliju i staviti u hladnjak na 30 min
  • Nakon što je odstajalo, pola tijesta razvaljati te staviti na dno pleha
  • Za nadjev od sira, sir pomiješati sa snijegom od bjelanjaka, šećera i soka od limuna
  • Za nadjev od oraha, orahe pomiješati sa šećerom, preliti rumom i dobro izmiješati
  • Na donji dio tijesta rasporediti nadjev od oraha, te na njega nadjev od sira
  • Završiti razvaljanom drugom polovicom tijesta
  • Peći na 180 C cca 35-40 min
  • Posuti šećerom u prahu


Dobar tek!

Tihana


Broj komentara: 9:

  1. Pravila sam pitu od oraha i pitu od sira, ali nisam od odjednom... Ovo fenomenalno zvuči! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako zanimljivo deluje. Odlična ideja! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam ovu pitu već dugo vidjeli niti jela, krasno izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako zanimljivo i jedinstveno! Ja sam mislila da prvo peces tijesto a zatim dodajes fil. Takodjer ja sam mislila da tijesto sadrzi mrkvu jer meni djeluje naraszasta! Evo mi ideja za kombinaciju namirnica! Da li je ovaj tradicionalan recept Hrvatske ili samo jedna moderna pita???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo definitivno spada medu tradicionalne hrvatske kolace... Necu ni govorit kolko je fina pita.. :)))

      Izbriši
  5. Volela bih da probam ali zanima me kako ovaj bijeli sloj stoji ovako lijepo i pece sw ovako lijepo kad je vec ispod sloja tijesta. to nisam nikad probala... Da li treba da puno rastanjimo kore? Da li je obavezno da budu odmah iz frizidera i hladne kad ih stavimo u rernu???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kore razvaljate na nekih 5mm.. Ne pretanko.. Nije potrebno da budu skroz hladne kad ih se stavi u pecnicu... ;)

      Izbriši
  6. Napravila sam pitu...predivna je...hvala na receptu!!!

    OdgovoriIzbriši